PARK EDUKACJI PRZYRODNICZEJ “STRZESZYN”

PRACA KONKURSOWA – WYRÓŻNIENIE

 

plansza-1-2-kopia1

 

wizualizacja4

wizualizacja3 wizualizacja2

PARK EDUKACJI PRZYRODNICZEJ “STRZESZYN”

Główną ideą projektową jest połączenie funkcji parku edukacji przyrodniczej dla dzieci i młodzieży z funkcją rekreacyjną dla okolicznych mieszkańców. Nadanie naturalnego kształtu fragmentowi zbiornika retencyjnego podnosi jego walory ekologiczne, stwarzając rozwój dla nowych ekosystemów. Podkreśla to ścieżka edukacyjna poprowadzona przez jak największą liczbę siedlisk - począwszy od siedliska leśnego w części północnej, przez wrzosowisko, aż po siedlisko bagienne w części południowej. Wykreowanie terenów bagiennych pozwoliło na poprowadzenie drewnianych kładek, które narzucają kierunek marszu i wiodą przez najciekawsze punkty wędrówki. Labirynt umieszczony w części północnej kompozycyjnie jest połączeniem łukowatej części krajobrazowej z geometryczną częścią rekreacyjno-parkową. Zastosowanie wnętrz labiryntowych pozwala na podzielenie przestrzeni na strefy tematyczne podkreślajace edukacyjno-rozrywkową funkcję obiektu. Teren parku jest zaadaptowany do potrzeb edukacyjnych dzięki tablicom informacyjnym oraz atrakcjom, które umieszczone w naturalnym kontekście pozwalają na lepsze zrozumienie przedstawianych zjawisk. Zalicza się do nich m.in. pajęczyna rozciągnięta pomiędzy drzewami, wykonany na przezroczystej plexi schemat fotosyntezy celowo umieszczony na tle istniejącej, naturalnej wierzby, czy pomost w północnej części zbiornika, wyposażony w lornetki i geometryczne siedziska ułatwiajace obserwację otoczenia.

Dodatkowe informacje:

Kategoria:
Klient:
-
Data:
2013
URL :
-